Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 20

Maandag 30 augustus : Naar Ventura (laastste echte stop)

Vandaag rijden we voor de eerste keer apart. Erica,Toine en Jary nemen de snelste route en wij gaan langs de kustweg. Weer om 7 uur uit bed om op tijd te vertrekken. Moeten een 450 kilometer rijden. Na een goed ontbijt rijden we eerst even langs de Petco (dierenwinkel) om een cadeautje voor Diva te kopen. (gisteren stonden wij daar en was ie al dicht) Pech voor ons, de winkel is pas om 9 uur open. (Esmay boos, want het is half 9 en wij willen niet wachten) Nou dan maar eerst tanken en de banden oppompen. Toen toch nog even daarlangs en een leuk naamplaatje voor aan haar halsbandje gekocht. Als het aan die 2 had gelegen hadden we nu een kledingkast met kleertjes voor haar. Van alles hebben ze hier, t-shirts,bodywarmers met bondkraag, zwemkleding,jurkjes…..je kunt het zo gek niet bedenken. Maar……gelukkig zijn wij (Andy en ik) erbij om dit dus niet te doen. Het blijft toch een hond hé.

Nou, we kunnen vertrekken. Het is inderdaad een mooie route. Direkt langs de kust. Deze is hier prachtig met zijn rotspartijen in het water. We stoppen dus ook regelmatig om te genieten.(en de nodige foto’s en film) Kim en Esmay genieten nog het meest. (liggen weer te slapen) We rijden wel weer langs bergen omhoog en omlaag met zo’n lekkere slingerweg. (was dus echt niets voor Toine) Zo rijden we kilometers, ook weer door van die natuurparken. We hebben geen tijd om bij Big Sur te stoppen. Gisteren van een vrouw deze tip gekregen om hier te gaan kijken. Dit is dus ook een park waar je weer flink moet wandelen om het mooie zee uitzicht te zien. Dit slaan we maar over. Je hebt hier allemaal van die mooie kleine baaien met stranden, alleen kun je er niet zwemmen vanwege de rotsen, maar het is prachtig om te zien. Na een tijd zien we dus wel surfers in het water liggen, we gaan maar even kijken. Hier lopen dus ook veel van die soort eekhoorntjes. Kim ging deze chips voeren, ze eten bijna uit je hand. Heel grappig, maar ook wel eng. Soms komen ze gewoon naar je toe lopen om te kijken of je iets hebt. Dat surfen is wel mooi op die grote golven in dat mooie blauwe water.

We komen langs een stuk strand waar allemaal zeehonden liggen dus stoppen we hier ook. Leuk om te zien, sommige lijken wel dood,liggen lekker in het zand en af en toe gooien ze zelf zand over hun heen. Dan ineens zien we een hele grote, het blijkt een elephant seal te zijn. Echt een raar beest met een soort slurf. We rijden nog een stuk langs de kust en gaan dan een dorpje in om een lekkere pizza te eten. Eigenlijk zouden we naar de Mac gaan, maar Andy reed gewoon 2x de afslag voorbij. Hij weet na bijna 3 weken nog steeds niet dat na het bord de afslag direkt komt. Dus vandaar de pizza. Daarna hebben rijden we verder over de gewone snelweg.

Om een uur of 4 komen we bij Santa Barbara en gaan daar maar even stoppen. Dit is echt een leuke en mooie badplaats. Hebben wat rond gelopen door de winkelstraten en zijn bij het strand geweest. De straten en strand zijn hier zo mooi met van de palmbomen. Gezellig om te zien. Toen nog een half uurtje rijden naar Ventura. Rond half 7 waren we in ons hotel. Marriot Hotel-Ventura. Erica en Toine waren hier s’middags al en hebben dus al rond gekeken. Wat blijkt…. Er is niets te beleven. Het strand is wel mooi, maar verder niets. Alleen een jachthaven en een hoofdstraat met wat winkeltjes. Valt dus tegen, want in het boek van Jan Doets stond dat dit een leuk plaatsje was. Wij hebben er dus nog niets van gezien en dat zal morgen ook wel niet gebeuren.(dagje Six Flags) We blijven dus maar in het hotel, lekker op ons gemak wat eten. Andy gaat nog gauw even een duik in het zwembad nemen voor het eten.(jacuzzi werkt helaas niet) Het hotel is trouwens wel heel mooi. Morgen gaan we (jammer genoeg) weer apart. Wij naar Six Flags en de Sluijterjes gaan naar Santa Barbara. Zij geven niets om achtbanen en gaan daarom iets anders doen. Maar s’avonds zien we elkaar weer.

We hebben vandaag wel weer lang in de auto gezeten (voor de laatste keer) maar het was echt wel de moeite waard. De kustlijn hier is inderdaad prachtig. (helaas geen walvissen of dolfijnen gezien) Maar die hebben we toch al gezien. (wat eigenlijk nog niet)

Nou de groeten vanuit Ventura.

tante el.

hoi allemaal ..dus jullie hebben weer heel wat leuke dingen gezien..nog een paar daagjes en het zit er weer op voor jullie..zal wel even wennen zijn in dat kouwe kikkerlandje van ons..ik heb de snert opstaan ..het moet niet gekker worden midden in de zomer ..maar wel lekker ..heb het vorige week ook al gemaakt!iedere keer dat ik juulie mam bel heeft ze weer wat meegemaakt met diva..vanmorgen had ze weer een kuil gegraven..moet er wel om lachen..hoe ons meg dat verteld!nou allemaal tot morgen maar weer ..dikke kus xx

mama

fijn nu kan je lekker wat uitrusten,jullie hebben er heel wat kilometers opzitten dat potstuk had vanmorgen weer een kuil gegraven wil je niet weten bergen zand weer op de plaats het lijkt wel unne mol zo diep .....zal ze wel missen als ze weer thuis is.... waarom had kim die foto eraf gehaald van diva...ik dacht dat vindt ze wel leuk niet dus...dit was het weer gr mama xxx