Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 19

Zondag 29 augustus : Naar Monterey.

Vandaag een ritje van ongeveer 200 kilometer voor de boeg. Dat valt wel weer mee. Na een lekker ontbijtje vertrekken we weer rond 9 uur uit San Francisco. We nemen vandaag een andere route. Highway 1 langs de kust.(weer eens wat anders) Weg uit het “vieze” San Francisco. Van alle steden die we hebben gezien is dit toch wel de vieste. Troep op straat en heel veel zwervers. Het leuke van San Francisco zijn de straten die zo steil omhoog en omlaag gaan. Echt apart om doorheen te rijden. Nou we gaan op weg, eerst nog wat drukte maar dan wordt het wel weer wat rustiger. Langs de kust heb je af en toe van die kleine strandjes met veel surfers in het water. Leuk gezicht vanaf de weg. Alleen jammer dat het niet zo’n heel mooi weer is. Het is wat bewolkt en dat is niet zo mooi voor de foto’s.(foto’s zijn dan zo somber)

De rit gaat goed, meiden zijn weer aan het slapen en tegen 12 uur rijden we Monterey binnen. Dit is ook weer zo’n leuk-gezellig badplaatsje. We rijden maar gelijk naar Fisherman’s Warf om te kijken of er nog plek is op een boot om walvissen te gaan kijken.

We hebben geluk, we kunnen om half 2 met Princess Wale Watching mee. Maar we moeten nog naar het hotel om alle spullen te brengen. Dat gaan we dus maar eerst doen. Hup….tom-tom aan en rijden maar (hebben niet zo heel veel tijd) We komen bij het hotel, gaan inchecken en………we zitten in het verkeerde hotel. (zul je altijd zien als je haast hebt) Nou, na een paar minuten hebben we dan het goede hotel gevonden. Monterey Inn by Sea – Montery. Weer zo’n motel idee. Vlug inchecken zodat we de boot kunnen halen. Jammer, maar dit is de eerste keer dat dit dus niet lukt. De kamers zijn nog niet klaar. Dan maar op de parkeerplaats de koffers open om andere kleding te pakken. Hééél gezellig.(grapje)

Gelukkig zijn we op tijd. Het is niet druk op de boot. Op de pier liggen weer veel zeeleeuwen.

Dit blijft toch leuk om te zien. De golven op zee zijn van groot formaat. Is niet altijd even prettig. Na een tijd varen zien we in de verte water opspuiten. Een walvis. De boot probeert dichterbij te komen, maar dit lukt niet echt. (later wel)Je ziet de walvis af en toe even bovenkomen en dan gaat ie staart de lucht in en is ie weer onderwater.

Zo hebben we er een paar gezien en een groep dolfijnen. Het blijkt dus dat we de grootste hebben gezien. Mooi om dit in het echt mee te maken. Dan weer terug naar het vaste land om wat te eten.

Na het eten dan eindelijk naar het hotel. Het is allemaal weer netjes. Hup.. koffers weer naar binnen en Kim natuurlijk weer direct op de laptop.

Wij gaan toch nog maar even kijken of er iets te doen is hier. De kinderen blijven op de kamer.(moeten hun sociale kontakten onderhouden) We gaan maar naar het strand want alle winkeltjes zijn alweer dicht. Daar is ook niet echt heel veel te beleven dus gaan we maar wat drinken.

Terug naar het hotel om de dag van morgen te bespreken. Morgen hebben we weer een lange rit voor de boeg. Naar Ventura om onze laatste dagen door te brengen. Wij rijden de langere versie (zeker 5-6 uur) langs de kust en Erica en Toine nemen de snelste route via de snelweg.(4 uur) Dus zien we elkaar morgenavond weer in het hotel. We hebben nog lekker even buiten gezeten voor de deur, vakantie doorgenomen. (het einde komt in zicht)

Esmay begint nu een beetje last van heimwee te krijgen. Zij wil eigenlijk naar huis naar Diva. Maar ze moet helaas nog wachten tot vrijdag.(is nu zo)

We gaan nu naar bed, dus welterusten, alleen bij jullie is het alweer : goedemorgen.

Gert-Jan

Geniet nog even van de laatste dagen en geniet van de laatste rit langs die mooie kust. Hier is het weer drie keer helemaal niks en is de uitverkoop al afgelopen :-) dus het zal daar zeker beter zijn. Veel plezier nog!

tante el

hoi allemaal.wat jammer dat de vacantie bijna afgelopen is!maar ja er is een tijd van komen..en van gaan..en esmay mist diva!ik miste mijn hondje ook altijd als ik op vacantie was!nou ik ben isteren naar frans geweest met junior en lisette..het was geweldig!alleen we waren tot op het bot nat!het blijft maar regenen..maar ja dat kon de pret niet drukken!ik kijk net even naar buiten..en wat zie ik..regen!jullie allemaal geniet er nog maar even van ..voor je het weet ben je weer thuis!dikke kus van mij voor jullie allemaal.en heel veel groetjes uit het natte kikkerlandje!xx

mama

ik zal ook blij zijn als jullie weer thuis zijn!hebben jullie echt gemist!wat diva betreft is opa s kleine meisje ha ha maar ik denk als ze jullie ziet dat ze hardstikke blij is....als jullie thuis komen moet het mooi weer zijn hopen we dan maar,geniet nog lekker van jullie vacantie en nog heel veel plezier dikke kus xxx

mama

het is stil aan de overkant,,

tante el

de boot is toch niet omgeslagen?