Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 3

Vrijdag 13 augustus
Universal Studio’s
Vandaag met de shuttle bus vanuit het hotel naar Universal Studio’s. Het weer zit gelukkig mee, lekker de zon dus kunnen we toch noch wat verkleuren.
We beginnen maar gelijk met de studio tour. Lekker zitten in een treintje en genieten. Het hele complex waar films worden opgenomen is echt heel groot. Je rijd door de straten waar heel veel films zijn opgenomen. Dit is dus echt bedrog. Alles is van hout maar het lijken dus echt hele huizen en straten. Je gaat langs diverse filmsets. Ook King Kong 3D. Dat is best eng, alles komt op je af. De set van Jaws is wel heel mooi om te zien. En natuurlijk komt Jaws uit het water. Dat is schrikken. Ook kom je langs een motel waar ze een lijk naar buiten dragen. Die man komt dus echt met een mes op je af. Er worden daar dus gewoon nog steeds films opgenomen.
Na de tour wat atrakties gedaan. Jurrisac Park was echt lachen. Dit is een soort wildwater baan. Met zo’n bootje door het park en overal komen dinosaurussen uit het water die je nat spuiten. Op het laatst natuurlijk zo’n fijne afdaling naar beneden waardoor je drijfnat word. We zagen er allemaal uit als verzopen katten.
The Mummie is ook leuk. Dit is een achtbaan die op het laatst een stuk achteruit gaat. Zelfs Antoine is hier ingeweest. (wist natuurlijk niet wat hem te wachten stond)
Andy, Kim en Jary zijn in The House of Horror gegaan. Zo’n lopend spookhuis. Zij kwamen er alledrie wit uit. Daar staan dus mensen die je echt laten schrikken. Dat was wel super eng.
We hebben ook Shrek en de Simsons gedaan. Dit is zo’n simulator. Bij de Simsons ga je in een achtbaan. Echt heel vet om mee te maken.
Naast het park heb je een straat met winkels en eettentjes. Hier hebben we onze eerste inkopen gedaan. Kim heeft eindelijk de winkel A&F gevonden. Natuurlijk iets gekocht (alleen al voor de tas waar ze het indoen.) Lekker zitten eten bij een samba tentje waar opeens 3 braziliaanse danseressen kwamen.
Met de taxi naar het hotel. Dit valt allemaal qua prijs wel mee. De kids lekker naar bed en wij nog even napraten.
Op naar morgen, onze eerste dag rijden naar Carlsbad. Gelukkig is dit niet zo ver.
Tot nu toe gaat alles nog volgens plan. Het is ontzettend mooi hier en alles is echt zo groot. Los Angeles is echt een mooie staat. Het is er overal schoon. En hele grote auto’s rijden ze hier. Kleintjes zie je bijna niet.
Groetjes vanuit L.A. – Andy,Petra,Kim en Esmay
Oh ja Clint Eastwood doet de groeten aan Lenard

tante el

hoi allemaal,wat leuk om dat allemaal te horen,en om het mee te beleven te gek!ik krijg er een beetje kippevel van,dit is nog eens wat anders dan een briefje op de bus doe!leve het internet!superrrrrr,dikke kus voor jullie allemaalx en geniet er van op jullie ontdekkingsreisxx