Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 5

Zondag 15 augustus - Dagje Sea World

Vandaag erg vroeg uit bed we zouden tenslotte naar Sea World gaan wat een hele belevenis moest worden. Tijdens het ontbijt zien we in de zee dolfijnen zwemmen. Helaas krijgen we ze niet op de film. Om 08.00 uur weg en wat schertste onze verbazing we waren er al om 08.45 uur.

De attracties waren zelfs nog niet open. Dan maar alvast langs een witte soort walvis en daarna in de achtbaan met splash. Natuurlijk kun je hier weer nat in worden (vinden de Amerikanen hier erg leuk) en omdat het niet zo’n heel mooi weer was kochten we toch maar een regencape. Dit was maar goed, want wij waren natuurlijk weer erg nat geworden.

Eindelijk naar de orka show. Hier hebben we zo naar uitgekeken. Wat een mooie grote beesten zijn het toch. Er zijn er vier in totaal dus dat word genieten. Helaas dat viel wat tegen. De show was wel mooi, maar wij hadden er allemaal meer van verwacht. Er waren niet van die mooie sprongen met hun trainers. Misschien komt dat wel omdat hier laatst dat ongeluk met de trainer is gebeurd. Helaas voor ons, het was niet zo’n mooie show als die je wel eens op televisie zit. Dan straks de dolfijnen maar.

Er is ook een “piranhja” (net als in de Efteling) Cape’s weer aan voor het geval we wat nat worden. Nou dat hebben we geweten, zelfs MET cape word je hier zeiknat in. Het lijkt wel of ze een hele emmer over je heen gooien. Wel lachen natuurlijk.

Er was nog een show met acrobaten op-in en rond het water. Dit is wel leuk om te zien.

Inmiddels is ook de zon gaan schijnen en dan is het toch wel erg warm op die tribunes. Maar ja, we moeten niet klagen hè.

Op naar de dolfijnenshow. Het complex ziet er super uit. Het is pas helemaal verbouwd. Erg mooi. Op een gegeven moment komt er bijna overal water uit. De show is een combinatie van de dolfijnen die een paar kunstjes doen en acrobaten die hun kunsten vertonen. De kleding is wel erg mooi, maar omdat we dit al een show ervoor hebben gezien is dit ook een min puntje.

Er is ook een show met allerlei dieren. Honden, katten, vogels enz. dit is erg leuk om te zien. Wat die beestjes allemaal geleerd hebben. Rollen, touwtje springen, op achterpoten lopen enz. Ik moet nog veel oefenen met onze Diva heb ik wel gezien.

Tja, de zeeleeuwen show was ook niet zo geweldig. Ik denk dat bij ons de shows in Harderwijk Mooier zijn als hier.

Om een uurtje of 6 hebben we het eigenlijk wel gehad. Het park is niet zo heel groot dus besluiten we maar om te gaan. Gelukkig zit het verkeer mee en zijn we zo weer in Carlsbad.

Iedereen is best wel moe, dus besluiten we om niets meer te gaan doen. Erica en ik gaan lekker een wasje draaien en de mannen zitten op het terras. De kinderen zitten op de kamer (natuurlijk achter de laptop).

Ik heb nog even de zonsondergang gezien en op de foto gezet. Dit is wel mooi, maar gaat wel heel vlug. Tijdens dit gebeuren zwommen er weer dolfijnen langs. Gelukkig staan ze nu wel op de film.

Terug kijkend op deze dag valt Sea World eigenlijk tegen. (vinden we gelukkig allemaal) Het is wel mooi maar niet echt spectaculair zoals wij verwacht hadden. Wij hadden allemaal zoiets van: dit word de mooiste dag, maar helaas.

Vroeg naar bed….. morgen hoeven we maar een kleine zevenhonderd kilometer te rijden.

Groetjes van Andy – Petra – Kim en Esmay vanuit Carlsbad.

tante el

hoi allemaal,ik had er weer naar uitgekeken ,naar jullie belevenissen, wat mooi die zonsondergang!ja dat klopt dat is heel vlug verdwenen,moet je vlug bij zijn met de camera..en die orka s zijn ook geweldig.gaan jullie ook nog naar san fransisco?nou ik wens jullie weer een fijne dag toe ,en ik ben weer benieuwd naar jullie volgende bestemming!dikke kusxx

de winterschilder

Nou allemaal,
Geniet er maar van, ziet er wel allemaal heel mooi uit. Hier veel kloteweer met regelmatig zon.

De groeten aan allemaal,

Doei
Sjef, Karin en Claudia

MAndy is nog aan het feesten in Llorett

Gert-Jan

Hallo wereldreizigers,
Wij net terug vanuit het andere continent en weer begonnen met werken. Zit even jullie verhalen te lezen. Allemaal herkenbaar. Jammer dat Sea World tegenviel. Heeft idd te maken dat de trainers het water niet meer in mogen. Mooie foto van de "letters". Zo dicht bij was ons niet gelukt. Mooi. Nou nog veel plezier en geniet ervan!

mama

hoi hoi
jammer dat het tegen viel,maar jullie komen vast nog wel meer leuke dingen tegen!hier is het kloteweer,met diva alles oke pakt alles wat ze te pakken kan krijgen tot de shampoo uit de badkamer hoe ze het voor elkaar krijgt!!!! gelukkig was ik er net op tijd bij,de gaten zaten al in de fles groetjes papa mama diva boyke.