Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 6

Maandag 16 augustus : Lange rit naar Tuscon.

Vandaag lekker weer om 7 uur uit bed om vroeg te vertrekken. We hebben een lange rit voor de boeg. Een kleine 700 kilometer. Vlug zeggen, dan valt het best mee.

Om half 9 vertrokken. Het is gelukkig niet al te druk op de weg. Op een gegeven moment moeten we afslag 8 East hebben en dan ineens is er bijna geen verkeer meer op de weg. Dat is dus wel relax rijden. Hoef je tenminste niet op te letten of ze links en rechts je voorbij komen. Kim en Esmay vermaken zich prima achterin. Wat slapen en dan weer een filmpje kijken. Andy en ik genieten wel van het uitzicht. (vinden zij niet zo belangrijk)

We hebben een heel stuk door de bergen gereden. Heel hoog tot 4000 feet. Weten wel niet hoeveel dat is maar het ziet er in ieder geval erg hoog uit. Het landschap is hier heel raar. Zo rijd je door de bergen van allemaal rotsblokken. Onbegrijpelijk dat ie zo blijven liggen en dan ineens heb je weer gewone bergen met wat groen erop.

Na een flinke afdaling van 6% zitten we opeens weer op de vlakte. Hier heb je dus helemaal niets een soort woestijn met wat beplanting. Dan opeens rijden we door een zandwoestijn. Erg raar maar wel heel mooi om te zien. Als we op een gegeven moment stoppen om te tanken, kun je maar beter lekker in de auto blijven met de airco aan. Niet normaal zo heet het hier is. Er staat een wind maar zelfs die is warm.Het is hier 107 graden Fharenheit we weten alleen niet hoeveel dat is,maar wel warm. Dus besluiten we maar om alleen voor het hoog nodige te stoppen. Dan opeens rijden we langs allemaal hele grote cactussen.

Erg apart om te zien. Precies zoals je in de films ziet. Het rijden gaat heel goed en om 15.45 arriveren we bij ons hotel.Double Tree Tucson Reid Park - Tucson. Lekker op tijd.

Het hotel is erg mooi. Mooi zwembad erbij, waar we gelijk gebruik van gaan maken. Lekker even zwemmen en dan op naar het shoppingcentrum.

Gaan we voor Kim eindelijk winkelen, zijn de winkels maar tot 20.00 uur open. Maar…. We hebben het toch gehaald. Wel maar 1 winkel de favoriete Abercrombie & Fitch. Allemaal weer wat gekocht, iedereen weer blij. Morgen gaan we langer naar dit shoppingcentrum, maar om alle winkels te kunnen zien ben je wel een dag bezig zo groot is het.

Daarna weer terug naar het hotel. Andy, Toine en Esmay gaan nog lekker even zwemmen en ik ga daar even lounchen. Dan het programma voor morgen doorspreken en daarna weer lekker naar bed.

Tot morgen. Groetjes van ons allemaal vanuit Tucson.

PS 4000 Feet = 1219 meter is dus niet zo heel erg hoog.

PS 107 Fharenheit = 41,6 Graden ,dus best wel warm.

tante el

hoi ,ik zat al te wachten op jullie mail,spannend allemaal, kim moet maar een afspraak met fed ex maken!hebben kim en esmay nog geen leuke americano s ontmoet ?hier gaat het zijn gangetje,niet z on mooi weer ,ik heb jullie diva ook nog niet gezien,wel veel over gehoord ,dat het een scheetje is!nou ik wens jullie weer een voorspoedige reis!petra kan het allemaal wel mooi verwoorden!iedereen een dikke kusxx

mama

leuk jullie even aan de tel gehad te hebben,hier is het rotweer,die verhalen van jullie superleuk is net of je er een beetje bij bent!jacky en opa zitten nu te kaarten,diva en boyke liggen te slapen op de bank dikke kus mama papa diva boyke en een dikke kus van jacky.

vught

Hello, fijn dat jullie het zo naar de zin hebben en wat vervelend al die shoppingcentra's die jullie tegenkomen....Hier alles goed, we houden mama/oma Bonnie goed op de hoogte, groetjes van haar en natuurlijk ook van ons 4-tjes. dikke kus aan allemaal. gr. The Family.

mama

waar blijft de mail?vindt het toch wel leuk iedere morgen!groetjes uit een koud den bosch.