Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 7

Dinsdag 17 augustus : Dagje Tucson

Vandaag een lekker rustig dagje. Op ons gemak lekker zitten ontbijten om daarna met de auto naar Tucson Studio City te gaan. Dit is een cowboy stad waar vroeger (tegenwoordig wat minder) western films werden opgenomen. Het is bewolkt maar toch wel warm. Na een ritje van een klein half uurtje zijn we er. Het laatste stukje van de weg er naar toe lijkt wel een rollercoaster. Allemaal kleine heuveltjes. Hoe verzinnen ze zoiets.

Bij aankomst blijkt dat er geen shows zijn. (ivm hitte) We gaan toch maar want er is wel een rondleiding. Ineens sta je dus echt in een cowboy stad. Gaaf. Inmiddels is de zon gaan schijnen en dan is het toch wel heel erg warm om hier rond te lopen. Wij vinden het wel mooi om te zien, ook omdat je toch wel sommige dingen herkent vanuit de films. Vooral John Wayne heeft hier zijn films opgenomen. De kinderen vinden het stukken minder.

Die hebben het warm en hebben zoiets van: wat doen we hier, er is niets te beleven. Na wat uitleg kunnen we in de saloon een film kijken. Doen we want daar is het lekker cool. Er zijn hier zelfs stukken van het kleine huis op de prairie opgenomen. Na het hele stadje gehad te hebben en gezeur van onze kinderen aan te hebben gehoord gaan we maar terug naar het hotel. Kunnen de kids lekker gaan zwemmen.

Inmiddels is het echt veels te heet geworden om iets anders te doen. Kim,Esmay en Jary gaan lekker naar het zwembad (na eerst natuurlijk op de laptop te hebben gezeten) en wij gaan boodschappen doen en Erica´s auto proberen om te ruilen. Ze willen toch maar wel een grotere auto. Nou wij zijn in ieder geval heel blij dat we toch een minivan hebben genomen. Lekkere stoelen en veel ruimte.(was toch een hele goede tip van Andy’s collega)

Na wat gezocht te hebben (tom-tom herkende het adres niet) toch gevonden. Auto ruilen is verder geen probleem dus hebben zij nu een iets grotere als eerst. Helaas voor hun waren alle minivans al verhuurd. Nu nog even naar de supermarkt en dan maar weer naar het hotel.

Kim, Esmay en Jary liggen lekker te slapen bij het zwembad. Die zijn inmiddels ook moe van het reizen. Na wat gezwommen te hebben besluiten we om te gaan winkelen. Dit speciaal voor Kim omdat we gisteren maar heel kort daar waren. We gaan vandaag naar een ander shoppingcenter, Tucson Mall is nog groter als die van gisteren. Kim helemaal happy.

We wilden nog naar 4th street (dé straat hier in Tucson) maar dat hebben we niet meer gehaald. (heb voorlopig eigenlijk wel genoeg winkeltjes gezien) Nog lekker even langs de drive-in Starbuck en dan richting hotel. Ondanks dat het nog maar 9 uur is, gaan Kim en Esmay toch maar naar bed. Wij gaan nog lekker buiten zitten om te kijken wat we morgen gaan doen.

We zijn eruit: eerst 380 kilometer rijden naar Sedona en dan gaan we daar naar Slide Rock Park. Wat hier allemaal te doen is weet ik dus morgen pas.

Oh ja, en wat denk je ben ik weet niet hoever van huis kom ik dit tegen: Swan Road. Ze laten me ook nergens met rust.

Tot morgen.

Oh ja, je kunt onze medereizigers ook volgen als je wilt via www.jary.reismee.nl.

tante el

hoi,dus kim en esmay hadden gn knappe cowboy s gezien in het stadje? jammer maar ja ik zie kim en esmay eerder in een shoppingcenter, dan met een cowboy,ben benieuwd wat de volgende trip is,hier is het een beetje beter weer ,het lijkt wel herfst,genieten jullie nog maar fijn van jullie vacantie,ik kijk uit naar de volgende mail!veel liefs uit valkenswaardxx