Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 8

Woensdag 18 augustus : Op weg naar Sedona.

Vandaag een kleine 370 kilometer te rijden (valt mee na de rit van gisteren) dus maar weer vroeg vertrekken. Koffers weer gepakt, lekker gedoucht en een heerlijk ontbijtje, dus de reis kan weer beginnen.

We rijden een groot stuk over de snelweg. Landschap is mooi, veel verandering. Vlak dan weer wat heuvels tot we door de bergen gaan. Dit is echt mooi en heel hoog. Op een gegeven moment zitten we echt op de top. Daar is onze eerste stop. Uit de auto is echt geen pretje. Het is zo heet dat we na de sanitaire stop en wat foto’s hebben genomen maar weer gauw verder rijden. Antoine vind dit ritje ook heel fijn. Hij rijd veel op het midden van de weg, want van vangrails hebben ze hier maar weinig gehoord.

Op een gegeven moment gaan we van de snelweg af om een soort B route te nemen. We gaan door de bergen en dan weer door de vallei. Dit is echt mooi om te zien. Het valt wel op dat er hier maar weinig beesten zijn. Bij ons staan de weien vol met koeien en schapen enz, maar hier zijn ze zeldaan. Maar we hebben ze wel gezien. We moeten goed kijken in de bergen want we kunnen daar dieren zijn. Helaas voor ons er zijn er geen. Jammer, had wel leuk geweest als we een beer of zo zouden zien.Ineens tussen de bergen zie je de rode bergen recht voor je. Dit is iets aparts, daar gaan we dus naar toe. Boven in de berg rijden we door een heel leuk dorpje. Helaas geen tijd om te stoppen dan maar een stukje filmen. Andy wil niets anders dan natuur foto’s maken dus ik zit klaar met de fotocamera om dit te doen. En…… het lukt nog ook. We hebben toch prachtige uitzicht foto’s!!!

Om een uur of 2 waren we in Sedona. Dit is een heel leuk stadje. Sedona Super 8 Motel - Sedona. Het hotel is iets minder dan de vorige, maar ja het is maar om te slapen. Gauw de koffers op de kamers, wat opfrissen en op weg naar Slide Rock park. Dat is gaaf. Je loopt een stukje door de bergen en dan kom je bij een beekje waar je vanaf kunt glijden door het water. Andy, Kim, Esmay en Jary gaan dit doen. Na wat twijfels gaan ze toch. Het is wel koud water maar ze hebben wel fun. Erica maakt de foto’s en ik de film. Je hoort hun gillen. Halverwege kun je dus ook van de rotsen afspringen. Hun moeten dat natuurlijk ook weer doen. Opeens begint Kim te lachen, het blijkt dus dat Esmay een gat in haar bikinibroekje heeft. Hierdoor springt ze dus niet. Na een hempje te hebben gegeven (wat ze als rokje omdoet) neemt ook zij de sprong in het diepe. Zij vonden het echt gaaf.

Weer even terug naar het hotel. Omkleden om te gaan eten. We rijden naar het centrum. Dit is een erg leuke straat. Heel gezellig met echte cowboy winkeltjes. Kim heeft natuurlijk weer wat gekocht. Minnetonka’s laarsjes en wij een souvenir voor aan de schutting.

Oh ja, vergeten: Erica en ik zijn met cowboy Jimmy op de foto gegaan. Zo lopen ze er hierbij. Lekker gegeten, maar helaas gaat alles om 9 uur dicht, dus maar weer naar het “gezellige” hotel.

We zitten nu buiten op de picknick bank. Andy en Antoine met een blikje bier, Erica met een rosé. En ik met een watertje. De kinderen zitten op de hotel kamer te balen omdat wij de laptop hier hebben. Maar mijn verslag is nu klaar dus hun mogen weer.

Morgen gaan ze eindelijk de helikopter tocht boven de Grand Canyon maken. Ben benieuwd hoe ze het vinden. Is niet zo ver rijden hier vandaan dus weer een relaxt dagje.

Groetjes vanuit Sedona van de Stuivertjes en de Sluijtertjes.

tante el

hoi allemaal ,het wordt nu toch wel erg spannend,en wat prachtig die natuur,ik ben wel een beetje jaloers hoor!als ik dat zo allemaal zie,geweldig!en dat water zal wel ijskoud zijn geweest,fijn dat erica nu ook een andere auto heeft!genieten jullie maar verder !ps ben blij dat je geen beer tegengekomen bent!ik zie de girls al weg hollen!maaaam paaaaaap een beer!!!!!

tante el

ps ,mmmmm een knappe cowboy,kun je hem geen lift geven naar nederland!!!!

mama

he eindelijk een brichtje,,je bent dat zo gewend iedere morgen!ik dacht er zal toch niks gebeurd zijn,,wat een mooie reis!met diva gisteren wat mee gemaakt,ze had een halve meter grond uit de tuin gehaald,hoe ze het voor elkaar krijgt onbegrijpelijk,ze slapen nu samen op de bank! tot morgen dikkekus xxx p s mooie foto s

tante el

slapen en graven, wat een lekker ding!!

mischa

morgen word echt gaaf !! dit is mooier dan je ogen doen geloven . veel plezier en vergeet de zonsondergang niet . gr