Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 9

Donderdag 19 augustus : Naar Grand Canyon.

Na een nachtje slecht slapen en een gaat wel ontbijtje is er dan de eerste stress. Kim had een boek in de kamer en nu is die dus weg. (moet dus gewoon in een tas of koffer zitten) Maar Andy moet dus weten waar ie is. Voor de koffers de auto in gaan moeten ze dus open. En…. Natuurlijk in de laatste koffer. Nou je weet wel dat er dus het een en ander gezegd (lees gemopperd) is vanochtend. De 2 lieve zusjes mogen elkaar vanochtend ook niet zo. Die zitten lekker op elkaar te letten. Je weet wel hoe het er dan aan toe gaat. Zó gezellig en dan moeten we nog de auto in voor een uurtje of 2.

De rit valt gelukkig mee. Wel weer veel door de bergen. Ik denk dat Toine blij is als het volgende week is. Het is afgezaagd maar het blijft indrukwekkend hier die natuur. Je hebt zoveel verschillende soorten landschappen. Vandaag ook weer. Eerst de rode rotsen, dan gaan we een berg op en boven aan is het helemaal vlak. Dan weer een stuk met een soort dennenbomen, dan weer vlak met kleine struikjes. Soms lijkt het wel of we op Texel zijn, alleen dan zonder schapen. Nou de herten waar ze voor waarschuwen hebben we dus weer niet gezien. (misschien een zomerslaap??)

We zijn op tijd bij het hotel, tegen 12 uur. Hotel Red Feather Lodge - Tusayan. Dit is meer zo’n motel, maar wel netjes. Kamers zijn gewoon, maar in ieder geval een groter bed als gisteren. Koffers weer in de kamer en op naar de Grand Canyon.

Dat is niet te bevatten wat je daar ziet. Het is fantastisch. Wat een uitzicht. We hebben niet zo heel veel tijd omdat hun de helikopter moeten halen. Maar we gaan vanavond terug voor de zonsondergang.

De ene na de andere helikopter gaat hier de lucht in. Dat is een goede business. Erica word al zenuwachtig, de rest heeft nergens last van.(zeggen ze) Toine en ik blijven lekker aan de grond met een lekkere cappuccino. Nou, ze gaan de lucht in. Geweldig om te zien. Wij zijn benieuwd hoe ze het vinden. Jary zit voorin, de mazzelaar. Ze hebben film en fotocamera bij, dus Toine en ik kunnen ook nog genieten van hun vlucht. Na een klein half uurtje komen ze weer terug. Gelukkig geen witte gezichten bij het uitstappen. Iedereen vond het uniek. Een hele ervaring en natuurlijk een prachtig uitzicht daarboven.

Daarna maar weer terug naar het hotel. Verder is hier weinig te beleven. Wij gaan maar kijken of we ergens wat kunnen drinken en de kids blijven op de kamer. (natuurlijk moeten ie weer internetten) Je hebt hier maar 1 straat met wat eettentjes en een souvenirs winkeltje. Dus zijn we zo klaar.

Nu maar even wachten tot half 7 dan kunnen we weer naar de Grand Canyon. Eindelijk zien we de herten. Een hele kudde nog wel. We zijn er alleen niet uit wat het nou precies zijn. Herten of elanden. Moeten we maar opzoeken op internet.

Het is wel druk op de Grand Canyon maar we kunnen toch een mooi plekje vinden. Het is inderdaad fantastisch om te zien. Het gaat wel vlug. Je hebt zo’n mooie kleuren. Echt te gek. Onze “Joop” heeft zijn eigen weer helemaal kunnen uitleven. Ik heb toch maar gefilmd, weet alleen niet of het iets is. Afwachten maar, maar we hebben gelukkig wel tig foto’s. Daarna nog een groepsfoto. Altijd leuk voor het plakboek.

We gaan nu even kijken om wat te eten. Het is pizza geworden. Nu maar weer zoeken waar we nog wat kunnen drinken en dan op naar morgen.

Lets go to LAS VEGAS!!!!!!!!Maar eerst weer een uurtje of 5 rijden.

Morgen meer hierover.

De groeten vanuit Grand Canyon -

tante el

hoi andy petra kim en esmay,dus jullie hebben weer genoten,ja dat moet uniek zijn ,goh was ik maar een vlieg!!maar ja die kan niet zo ver vliegen!!dus nu op naar las vegas ,viva las vegas here were com,schrijf ik dat wel goed?maakt ook niet zo veel uit,,,is ook prachtig las vegas .maaaar handjes op de knip!ik denk als ik in las vegas was geweest,dat ik de rest van de reis de benenwagen moest nemen!geintjenou heel veel plezier in las vegas ,en als jullie de jackpot winnen,sturen jullie toch gewoon een paar tickets ,komen wij het vieren,en gaan we shoppen met kim en esmay!dikke kus voor jullie allemaalXX

Gert-Jan

Geniet van Las Vegas! Ook daar kun je heerlijk winkelen. En voor de tickets van Tante El houd ik me natuurlijk ook aangeboden.

mama

was zeker wel spannend die helikoptervlucht,,morgen naar las vegas ben benieuwd!dikke kus mama xxx

lenard

HĂ© vakantie gangers,
Als jullie in Las Vegas zijn gaan jullie toch zeker wel naar:
Las Vegas Stratosphere Insanity Ride - only for the crazy as you spin round at 40 miles per hour staring down.
Het zal mij tegen vallen als jullie daar niet ingaan!!!!
Kun je daarna lekker een biertje drinken.

Veel plezier nog

Swiep

Hallo Vriend en vriendinnen
Ziet er kei gaaf uit jullie vakantie. Geniet er maar lekker van en vergeet niet om 5 dollar op nummer 17 te zetten bij roulette. Heel veul plezier nog en tot hoors