Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 10

Vrijdag 20 augustus - Let’s go to LAS VEGAS.

Vandaag lekker vroeg opstaan. Om half 8 ontbijten zodat we in de middag in Las Vegas aankomen. Het ontbijt was vandaag echt drie keer niks. We kregen 1 toast, een klein beetje yoghurt en wat vies verlebberd fruit. Koffie was ook niet te drinken. Maar ja, je kunt ook niet alles mee hebben. Om 8 uur zaten we al in de auto om te vertrekken.

Na een uurtje rijden zijn we de Route 66 opgegaan. In het begin is er weinig anders te zien als op de snelweg. Maar opeens rijd je door zo’n oud stadje. Wij stoppen natuurlijk te laat, bij een tankstation wat ook wel uit die tijd was, maar al die leuke dingen waren we dus al voorbij. Toch wel wat foto’s kunnen maken en we gaan er maar van uit dat we zo’n stadje nog een keer tegenkomen. Helaas…. Voor ons, op de hele verdere route dus niet. Jammer. De route is wel mooi. We rijden weer door verschillende soorten natuur. Je snapt er echt niets van hoe dat allemaal kan. Wij snappen het toch nog steeds niet, want zo rijd je een berg op maar je rijd er niet van af. Erg vreemd.

Gelukkig is het niet zo warm als we stoppen. Maar niet echt. Het is niet normaal zo heet het hier is. Zelfs de wind is warm, dus weinig verkoeling.’

Na weet ik wat uurtjes rijden komen we bij de Hooverdam. Dat is groot en mooi. Je kunt precies zien waar het water heeft gestaan. Het water is zo blauw. Daar hebben we maar wat gegeten en Andy natuurlijk weer de nodige foto’s gemaakt.

Daarna maar weer door de woestijn richting Las Vegas. In de verte kunnen we het al zien liggen. Geweldig. Hoe dichterbij we komen hoe “bigger” het word. Dit is niet te beschrijven. We zien ons hotel. MGM Grand – Las Vegas. Geweldig. Het inchecken lijkt wel zoals bij de luchthaven. Wij kunnen er niet over uit hoe groot het is. En wat je allemaal ziet. Nou dan naar de kamers. We slapen op de 20ste verdieping. Het uitzicht is op het vliegveld en op de ingang. Daar rijden de limousines af en aan. Gauw wat opfrissen en dan op onderzoek uit.

We gaan op zoek naar het zwembad. Dit is helemaal aan de andere kant. Eerst moet je door het casino en dan door een grote hal met winkels en restaurants. Zoooooo groot. En wat een mensen hier lopen. De raarste types kom je tegen. Niet te bevatten allemaal. Eindelijk het zwembad gevonden. We zien maar een klein stukje (morgen gaan we in het zwembad kijken) maar wel gaaf.

Dan naar buiten. Wat denk je……. We zijn met de limousine naar Freemonthstreet gegaan. Dat kost hier maar 75 dollar. Dus dachten we.. laten we eens gek doen. Lachen met z’n allen daarin. De kinderen vonden dit echt geweldig.

Daar aangekomen weet je niet wat je ziet. Eén al lichtjes. Prachtig. Je moet dit echt zelf hebben gezien. Daar loopt ook echt van alles. Je kunt er zelfs met mensen op de foto. (moet je wel een tip geven) De gekste figuren hebben we gezien. Elvis, Michael Jackson, The Blues Brothers, vrouwen met van die veren pakken. Andy en Toine moeten natuurlijk weer een Heineken hebben en wat denk je bij welke bar ze dat halen. Tja, bij zo een waar van die vrouwen in bh staan. Ze dansen zelfs op de bar.

Hier in Las Vegas kun echt alles wat ergens anders in Amerika dus echt niet kan. De lichtshow hier is in 1 woord fantastisch.

Daarna met de taxi terug om in Hotel New York te gaan kijken. Daar loopt een achtbaan door heen en daar willen we natuurlijk in. Erica en Toine gaan niet mee, die gaan lekker wat drinken in het casino. Nou dat is een belevenis apart die achtbaan. Hoog en hard, over de kop een kurketrekker, van alles hebben we gehad. Nog even wat rond kijken. Je komt hier ogen te kort. Dan nog maar even naar ons eigen hotel om wat te drinken. Je verdwaalt gewoon in je eigen hotel. Het is maar goed dat er overal bordjes hangen anders kun je de lift nog niet vinden.

Wat we vandaag hier hebben gezien is niet te beschrijven. ZO indrukwekkend allemaal. Morgen gaan we de Strip op. Hotels en winkels bekijken. Onze Kim en Esmay kunnen hier eindelijk in de outlet gaan shoppen. (morgen of overmorgen dat weten we nog niet precies) En alles gaat hier gewoon 24 uur door.

Oh ja, we hebben zelfs een kraampje gezien met hondenspullen. Echt iets voor onze Diva. Kleertjes, schoenen en zelfs een bruidsjurkje. Het moet niet gekker worden. Even over de hond, we missen ze wel hoor. Maar ze is gelukkig in een heel goed “hotel”. Die komt echt niets te kort.

Nou, onze eerste week zit er op en iedereen vind het nog steeds leuk. Gelukkig maar. We hebben al veel gezien en gedaan. Echt geweldig.

Het is hier nu 00.45 uur dus de hoogste tijd om te gaan slapen. Weltrusten.

Groeten vanuit een geweldig groot Las Vegas.

Wim

Dag luitjes, we hebben genoten van jullie verhalen, maar gaan nu zelf even naar Turkije.

Groetjes Marie&Wim

mama

geweldig wat jullie allemaal mee maken!dat is heel anders dan spanje toch,,andy zet je petje eens een keer anders om staat leuker ha ha dikke kus voor jullie allemaal en vooral van diva xxx

tante el

hoi allemaal,wauw helemaal te gek wat jullie allemaal beleven,geweldig!even paris hilton uithangen allemaal!ik denk dat je oren en ogen te kort komt,weer in de bewoonde wereld ,en wat voor een wereld,en dan te bedenken dat jullie nog 2 weken te goed hebben!hans klok nog niet tegengekomen en pamela!of loop ik nu achter!nou geniet er allemaal van!ik hou de mails in de gaten voor evt de tickets!je weet maar nooit .waar het balletje rolt.ik geniet met jullie op mijn flatje achter 3 hoog!!nou jullie allemaal tot later,dikke kusxxl ps leuke plaatjes!

vught

Hey familie, fijn dat alles zo goed verloopt, we kunnen jullie zo goed volgen. Vanaf nu niet meer, we vertrekken morgenochtend richting de zon. (hopen we). We hebben geen laptop bij die is in reparatie. We horen de verhalen wel wanneer we thuis komen, geniet er nog van, Dikke kus Ank en Ron(en de neefjes)

Sabine

Ik vind het niet te geloven dat 'onze' Peet gewoon in Las Vegas zit met haar gezin. Wel gaaf hoor die vakantie, heb de reisverslagen gelezen, keileuk dat je dat zo bijhoud !

tante el.

hoi allemaal..ik heb het weer met veel plezier gelezen wat jullie allemaal ondernemen...jammer dat het zo warm is...maar ja dat wisten we al..ik heb vanmorgen een foto van diva gezien dat ie een kuil aan het graven is...wat een lekker ding is het toch...ik moet er wel mee lachen..maar dat mag eigenlijk niet!ik zie ons meg al in de weer ...maar dat is gewoon aandacht trekken van diva...maar ja bij meg en jack is ze goed op haar plaats ..ons meg kan eigenlijk ook well een dagboek bijhouden van diva...haha.maar jullie allemaal ik zo zeggen tot later maar weer...en een dikke kus van tante el.