Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 12

Zondag 22 augustus : Naar Death Valley

Vanochtend een ontbijtje bij Starbucks in het casino. Ook wel eens apart. En de gokkers zijn er al weer. Daarna nog even een kleine stop bij het bord : Welkom to Las Vegas. Die hadden we gemist op de heenweg.

Rond half 11 weer in de auto voor de volgende rit: 196 kilometer. Dus gelukkig maar een paar uurtjes.

We zien de temperatuur oplopen. Dus dat wordt weer wat met uitstappen. De eerste stop is dus echt al niet leuk. Hartstikke warm. De reis verloopt verder prima. Geen verkeer op de weg. Soms kom je een auto tegen. Je kijkt recht vooruit en dan zie je alleen nog maar de weg die je moet volgen. Dus weet je dat je nog een hééél eind moet. Kim geniet echt van het uitzicht. (dus niet, die is gaan liggen en heeft de hele reis geslapen.) Esmay zit lekker een filmpje te kijken. (heeft ze ook nog niet gedaan deze reis)

Nou dan ineens rijden we de woestijn in. Er is dus helemaal niets meer. Alleen een grote vlakte met wat bergen. We stoppen nog even bij het vieuwpoint Zabriskie Point.

Hier kijk je dus uit over verschillende soorten bergen. Voor je lol hoef je hier niet lang te staan. Het waait verschrikkelijk hard, natuurlijk weer die lekkere warme wind, dus weinig verkoeling. Maar weer vlug de auto in en op weg naar het hotel.

Midden in de woestijn zie je opeens een soort oase, daar is dus het hotel. Furnace Creek Ranche – Furnace Creek. Het ziet er wel gezellig uit. Maar er is hier verder niets in de buurt. De kamers zijn gewoon maar netjes, dus alles weer naar binnen en even bijkomen van de hitte.

Erica en ik gaan even de was doen. Dat moet ook op zijn tijd.

Daarna zijn we met z’n vieren naar Badwater gereden. Dit is het laagste punt van Amerika en het heetste. Het is daar 118 graden fahrenheit, zo’n kleine 48 graden. Het is een grote zoutvlakte. Het is 855 meter onder de zeespiegel. Onbegrijpelijk hoe zo iets kan ontstaan. Het is mooi om te zien, maar weer die verschrikkelijke windvlagen. De zon brand gewoon op je. Na de gebruikelijke foto’s van onze Joop maar weer vlug de auto in om terug te gaan.

We doen het vandaag maar lekker rustig aan. Dat moet wel want er is verder niets te beleven hier. Misschien kunnen we wel een potje gaan tennissen of golven want dat zit wel hier op de ranch. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dat in deze hitte gaan doen.

De was is inmiddels klaar en die gaan we gezellig met z’n vieren opvouwen. (behalve Andy, die doet weer niet mee, staat alleen maar te vervelen)

We zitten nu lekker buiten op ons terrasje en soms even naar binnen om af te koelen. Gaan straks maar een hapje eten en dan nog even zwemmen. Als die warme zon weg is. Er is hier een winkel, een barretje en 2 restaurants en een museum.

Dus zullen we vanavond weinig doen als alleen maar zitten en wat drinken. Misschien komen de kinderen vanavond even buiten, zitten al de hele middag (vanaf dat we aankwamen om ongeveer 1 uur) op de kamer. Die vinden het dus echt te warm hier.

Morgen naar Mammoth Lakes, benieuwd wat daar te doen is. Hopelijk iets meer als hier, maar dat zien we morgen weer.

De groeten vanuit een heel, heel warme Death Valley. (nu snap ik waarom ze hem zo noemen)

Oh ja, we willen even zeggen dat we het kei leuk vinden dat jullie reakties geven. Die lezen we met plezier. Weten we nog een beetje hoe het daar bij jullie is en dat jullie ons volgen.

Ps. We hebben een foto van onze Diva gezien, die heeft het echt naar haar zin alleen kunnen we bij Jack en Meggie de tuin opnieuw laten doen.

mama

goedemorgen,wat een mooie foto s een prachtig land zo te zien!jammer dat het zo warm is maar ja dat wisten jullie al toch?jullie diva is echt een geval apart,,dit heeft ze gisteravond weer gedaan is al de tweede keer,papa en ik wisten niet wat we zagen dat zij met die kleine pootjes zo diep kan graven,zeker een halve meter diep ze zag er niet uit!!ik heb ze nog in bad gedaan want een diva moet er toch als een diva uit zien ha ha!vandaag even de groenmakers bellen,het is hier nu half 8 s morgens en het regent niet normaal,,diva slaapt nog is er vanmorgen al uitgeweest met papa,zo lieve fam dat was het weer dikke kus mama xxx

sjef

Dag zus en zwager en de rest van de gang,

Hier alles goed en wisselend weer. Fijn dat het allemaal goed gaat. We worden door Kim regelmatig op de hoogte gehouden van al jullie avonturen.

Even een vraag aan Andy, ze hebben gevraagd of jij op 2 oktober wil draaien op de tennisbaan. Laat even weten of je dan kan.

Doei,

Sjef en Karin

Marvin

Hallo luitjes,

Echt hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen, kun je straks in boekvorm gaan uitgeven Peet!.
Wel jammer voor jullie dat het af en toe "te"warm is maar dat moet je maar op de koop toenemen bij zo'n prachtige reis. Geniet er maar van en we blijven jullie volgen via dit dagboek van jullie.
Wij vertrekken zaterdag naar Alanya en gaan daar nog even bijkomen.

Groetjes,

Marvin Monique en kids.