Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 13

aandag 23 augustus : Van Death Valley naar Mammoth Lakes

Gisterenavond nog lekker gezwommen. Was wel nodig om af te koelen, alleen jammer dat het maar even duurde. Daarna lekker douchen en nog gezellig bij Erica op het terrasje gezeten. Om een uur of 11 naar bed voor de tocht morgen. Een kleine 330 kilometer te rijden.

Het ontbijt was echt 3x niks en erg duur. 4 sju,3 croissants en 2 muffins ( die niet te eten waren) voor 34 dollar. Maar ja, wij zaten natuurlijk weer in het verkeerde restaurant want naast ons (zagen we toen we klaar waren) had je dus een buffet ontbijt. Jammer, jammer. Om een uur of 9 vertrokken voor een niet zo lange rit. Het is nu al warm, maar gelukkig gaan we nu weer naar een wat koeler stuk.

Onderweg natuurlijk weer door de bergen. We hebben echt medelijden met Antoine. Langs de berg omhoog tot 5000 feet. Hij rijdt zelfs op de andere helft van de weg om de afgrond niet te zien. Gelukkig gaat de temperatuur wel naar beneden. Na een paar uurtjes rijden komen we in een heel ander gebied. Net of we in de Alpen zitten. Ook weer hoog met een soort dennenbomen maar toch is het vlak. En dat terwijl je tussen of in de bergen zit. Ook komen we weer in de bewoonde wereld. We komen weer auto’s tegen en wat leuke dorpjes. Zo rijden we ook door Bishop een leuk vissersdorpje waar veel vissers komen om een dagje te vliegvissen in een van de vele creeks .

Dan ineens zijn we in het ski gebied bij ons hotel. Alpenhof Lodge – Mammoth Lakes. Het is een heel leuk dorpje. Echt zo’n wintersport dorpje. Wat een raar idee, vanochtend nog in die hele warme zon en nu een gewoon lekker temperatuurtje met zon. Het hotel is netjes, niets apart maar ziet er gezellig uit. Nou, weer die koffers naar binnen alleen hebben ze hier geen lift. Balen. Dus alle trappen op.

Wat denk je wat ons direkt overkomt bij aankomst: Ik moest dus naar de wc en trok door. Daarna moest Esmay maar de wc was dus al verstopt. Het water (met inhoud van mij) stond tot onder de bril. Ik denk, ik trek nog maar een keer door dan gaat het weg, nou niet dus…. Het water stroomde erover heen. De vloer zeiknat en nog een volle wc. Esmay kwam niet meer bij van het lachen. Die man van het hotel erbij gehaald, wc ontstopt, probleem opgelost.

Voor ons hotel is een picknick plaats met barbecue dus we besluiten om dit vanavond te gaan doen. Echt amerikaans. Op naar de supermarkt voor boodschappen. Na de benodige spullen te hebben ingeslagen gaan we naar de watervallen. Daar aangekomen moeten we het park in met een bus. Deze brengt je dus een heel eind naar boven maar dan ben je er dus nog niet. Het is nog bijna een half uur lopen door de bergen voor je er bent. Erg leuk als je geen drinken bij hebt, wat wij dus weer hadden. (terwijl ze waarschuwen dat je drinken mee moet nemen) Het bos waar we doorlopen heeft in 1993 een grote bosbrand gehad, dit door de bliksem inslag. Wel zonde van de natuur daar. In dit park lopen dus ook zwarte beren. Wij hopen dus dat we er een tegenkomen, altijd leuk voor de film. Eindelijk zijn we bij de Rainbow Watherfall. Dit is echt mooi. Beneden in het water zie je dus een regenboog. Het blijft toch apart om zo een waterval te zien.

Nu weer terug naar de busstop. Weer dat hele stuk terug. Esmay vind dit zéér fijn. Nou je weet dus wel hoe die gelopen heeft. Eindelijk zijn we er, rijd de bus net voor onze neus weg. Moeten we een half uur wachten. Om de tijd de doden gaan ze maar honkbal doen met een tak en dennenappels. Wat een lol.

Inmiddels is het dus rond half 8 voordat we bij ons hotel terug zijn en we moeten nog gaan barbequen. Toch heeft dit wel wat, met z’n allen buiten eten. Het heeft ons in ieder geval goed gesmaakt. En vooral de marshmallows waren verrukkelijk.

Andy komt weer met iemand aan de praat en het blijkt dus dat hier bij het hotel ook beren lopen. Deze plunderen de auto’s alleen voor eten. (voor de zekerheid maar alles uit de auto gehaald) Dus wie weet zien we er nog wel. We zijn ook iets meer over dit plaatsje te weten gekomen. In de winter ligt hier wel tot 3 meter sneeuw en in Death Vally schijnt gewoon de zon.

Al met al hebben we vandaag een kei leuke dag gehad. Weer eens iets anders op je vakantie. Morgen blijven we nog een dagje hier. Wat we gaan doen weten we nog niet precies maar er is genoeg te doen.

Nou de groeten maar weer van Andy, Petra, Kim en Esmay

OH YES , Before we FORGET : WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS FROM MAMMOTH LAKES !!!!

Gert-jan

Goede morgen, ja nu hier morgen. Mooi zoals jullie de dagen beschrijven en ook de schitterende foto's. Kan wel even een dag hier beschrijven....06.45 wekker, 06.50 wekker, 6.55 wekker, opstaan, fietsen naar het werk, werken, eten, werken, eten, ff Sjef van de baan meppen, uitrusten en weer wachten op de wekker. Dus als ik jullie was........Kijk daar even of Sjef en ik er volgend jaar een vliegvisvakantie kunnen houden. Nou geniet nog van de afwisseling en de schitterende natuur. De winkels komen ook wel weer. Zitten jullie nu ook in de buurt van yosemite park of ga je daar ook nog naar toe? Kun je heel mooi vliegvissen...
Gr.
Gert-Jan

mama

goedemorgen,,dat is ook wat van antoine met zijn hoogtevrees!was wat voor mij ha ha,wel heel gezellig zo met die kerstbomen!hier is het weer nu redelijk,groetjes aan jullie allemaal xxx

tante el.

hoi allemaal..wat leuk picnicken,dat is lang geleden,ja maar wel heel gezellig,en antoine heft ie een beetje hoogtevrees ?oh wat erg ik leef met hem mee ...ik heb er namelijk ook last van ..en niet z on beetje ..nou ja waar heb ik gen last van..vliegangst enz enz ..het lijkt wel kerst daar of hebben jullie dat kerstsfeertje gemaakt?het ziet er in ieder geval gezellig uit!en jullie hebben groot gelijk dat jullie daar een dagje blijven...lekker relax!wat staat er nog meer op stapel?nog spannende dingen?ben weer benieuwd ..afwachten maar weer .nou jullie allemaal nog heel veel plezier!! en als je een beer ziet..breng het velletje mee..is mooi voor de open haard!!dikke kus voor jullie allemaalxx