Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 14

Dinsdag 24 augustus : Dagje Mammoth Lakes

Vanochtend om een uur of negen opgestaan. Lekker op ons gemakje. Een lekker ontbijtje bij de Nederlandse bakker Schat gedaan. Een heerlijk puddingbroodje. (het ontbijt hier in het hotel bestaat uit koffie en een kleine vieze donut, dus dat slaan we maar over) Na het ontbijt gaan we met de auto maar rijden naar de vele meertjes die hier liggen.

Het uitzicht is prachtig. Het is net of we door Oostenrijk rijden. De eerste stop is Twin Lakes. Een prachtig meer voor de echte vissers. Gelegen tussen de bergen met op de achtergrond een waterval. Het is hier heel stil. Voor de stressers onderons, hier kom je echt tot rust. Na wat van de natuur te hebben genoten, gefilmd en de nodige foto´s gemaakt gaan we op weg naar het volgende meer.

Weer wat hoger de berg in. Op de toppen ligt zelfs nog sneeuw. Wij snappen nog steeds niet hoe dat kan, want het is toch rond de 25-30 graden hierboven. Het tweede meer is Mary Lake. Ook prachtig. Wat een mooie natuur is het hier. Laten we maar weer eens gek doen en een bootje huren. (600 dollar) Maar dan heb je ook iets voor een uur.

Antoine is de kapitein. Nou met z’n allen aan boord voor een prachtige tocht langs het “Garda Meer”. Paris en Onassis (Kim&Jary) hebben zich geïnstalleerd achter op de boot in de zon. Ze moeten alleen een zwemvest aan waar ze echt van balen. Zo kunnen ze natuurlijk niet zonnen. Als we weg zijn bij de steiger gaan die zwemvesten dus direct uit. Op het meer zijn dus weer diverse vissers. We hebben zelfs onze Sjef gespot. Ik denk niet dat ie vissers echt blij met ons zijn, wij varen iedere keer voorbij.

Na een uurtje op het water, wat varen en wat zonnen, gaan we weer aan wal. Antoine heeft het goed gedaan, het aanmeren. We gaan thuis ook maar voor een bootje, altijd leuk.

Weer de auto in, op naar het volgende meer. Dit is Mammie Lake. Hier is een soort strandje bij. Hier komen veel amerikanen met hun honden. We instaleren ons op het strand en genieten van de zon, uitzicht en mensen in het water.

Het water is heel koud maar Andy (bikkel) besluit toch om er in te gaan. Niet in 1 keer maar met wat tussen poses. Hij weet niet hoe gauw ie er weer uit moet. (watje) Daarna gaat Erica. Zij gaat wel in 1 keer. Hup…lopen en ze is er door. Knap hoor. Jary en Esmay zijn ook gegaan. Esmay heeft het het langste volgehouden. In het begin was het wel koud maar daarna ging het wel. Kim ligt lekker te zonnen. Als iedereen weer opgedroogd is gaan we terug naar het hotel. Achteraf hebben we het meer waar we echt konden zwemmen niet gedaan. Maar het zal er niet veel anders uit hebben gezien als die 3 die we gedaan hebben.

Terug bij het hotel doen we even allemaal ons gemak. Andy en Kim gaan naar het zwembad, Esmay en ik naar de kamer. Ik heb een dipje, dus ga lekker even slapen.

Daarna tegen een uur of 6 gaan we naar het stadje. Dit valt wat tegen want het is hier uitgestorven. Heel veel is dicht. Ik denk dat ze het hier meer moeten hebben van de wintersport.

Dan maar terug naar het hotel. Wat te eten mee en weer wachten tot ie beren komen. Gisteren dus niet gezien. Wat denk je: we hebben nu dus wel een echte BEER gezien. Toine ging even roken en hij zag hem bij de vuilnisbakken. Is ie ons gauw komen roepen. Iedereen het balkon op om hiervan te genieten. Wat een ervaring om zo’n beest in het echt te zien. Helaas was het wat donker, dus de film is niet gelukt. Andy heeft nog wel een foto kunnen maken, maar daar staat alleen zijn kop niet op. Maar misschien komt ie nog wel terug. Dus…….nu moeten we vannacht maar elkaar aflossen ieder uur.

De kids zitten op de kamer en wij gaan nu naar het barretje onder het hotel. Hun mogen hier dus niet binnen. De leeftijd is 21. Zelfs met ons erbij komen ze er niet in dus helaas voor hun.

Andy en Toine gaan een lekkere Heineken nemen.

Morgen naar Yosimite Park.

Veel liefs van ons allemaal.

Oh ja, Sjef en Gertjan jullie kunnen hier echt een vakantie naar boeken. Het is hier ideaal voor jullie om te vliegvissen. Mooie meren en beekjes.

tante el

hoi allemaal..wat een spannend verhaal..met die beer je zult het maar meemaken een beer in je voor of achtertuin..maar ik geloof dat ik dat ooit op tv heb gezien..is er iemand bij jullie die slaapwandeld?nou ik kijk uit naar het vervolg!!het is wel een grote zwarte...is eens iets anders dan een muisje!!de meren daar zijn prachtig..ik bedoel ook de natuur!nou lieve allemaal ik wacht weer op jullie volgende mail!kijken of de beer geschoten is ...heb je een leuk souvenir..dikke kus voor jullie allemaalxx

mama

jullie genieten dat is zeker van jullie vacantie,,ik zie dat antoine ook weer een beetje bij is gekomen!hij zit echt relax op het bootje of is het een groot jacht waar jullie opzitten ha ha geniet er maar van het is zo weer voorbij!en wat die wolven betreft doe je voorzichtig...diva was vandaag weer op haar best,slapen zei je.... nou hier niet hoor ze is heel de dag in beweging,gisteravond had ze de grote teen van papa te pakken nou dat wil je niet weten...ze heeft echt scherpe tandjes gelukkig is het goed afgelopen hij zit er nog aan (die grote teen)ha ha nou dit was het weer voor vandaag!xxxmama papa boyke diva.

jacky

hoe gaat het met jullie met mij gaat het goed
ben iedere dag bij oma is heel leuk! waar ben je nu?
ik mis jullie wel een beetje! als jullie terug komen mag ik dan een keertje komen logeren?
van jacky
xxx