Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 15

Woensdag 25 augustus: Via Tioga Pass naar Mariposa.

Hopelijk heeft Toine vannacht goed kunnen slapen. Vandaag moeten we door de Tioga Pass. Dit is dus het enige waar hij heel erg tegenop ziet. (hoogtevrees) Heeft ie eerst gisteren van de schrik moeten bekomen van die beer die we hebben gezien en nu dit weer. Wij hebben ook bij moeten komen, we kunnen er nog steeds niet overuit dat we er één gezien hebben. Maar goed dat Toine daar stond op dat moment.

Na de gebruikelijke rituelen, koffers pakken,auto laden en een ontbijtje gaan we rond half 10 op weg. Het eerste stuk valt reuze mee. Je rijd wel door de bergen maar eigenlijk heb je daar geen erg in. Dan gaan we de Tioga Pass op. Nou Toine, veel succes. Na even wat gereden te hebben stoppen we bij een soort meertje. Mooi om te zien. Het rijden valt tot nu toe nog mee. Je komt via de Tioga Pass ook door Yosemite Park. Dit is een prachtig natuurpark. Met vele hoogtes en dalen. Ook met diverse mooie beekjes en watervallen. Hier rijden we dus doorheen en af en toe stoppen we om iets te bezichtigen. Zo hebben we de Bridalveil Fall gezien.

Moesten we weer een klein stukje voor de berg oplopen. Esmay haakte af.(die heeft het niet zo op lopen) Prachtig om te zien. Alleen de watervallen die we zien zijn niet meer zo groot. Zitten te laat in het seizoen hiervoor. De natuur is wederom prachtig. Helaas zijn er ook hele stukken afgebrand. Zonde. Ook zien we El Capitan. Een gigantische rots/berg. Ergens bij een stop zien we tussen de bergen Half Dome. Dit een zeer bekende berg. Met aan één kant een recht stuk. Heel apart. Later zijn we er dichter langs gereden. We willen de Yosemite Fall zien. Eindelijk zijn we er, maar er is weinig te zien. Er komt nog maar een beetje water vanaf dus besluiten we om niet aan die hele wandeling naar boven te beginnen. We gaan maar op weg naar Mariposa Grove. Dit zijn die hele grote bomen.

De weg daarnaar toe valt dus zwaar tegen. Berg op, berg af. Zijn ze hier nog aan de weg aan het werken ook.Heel zwaar rijden allemaal. Toine zit af en toe op de andere rijbaan als we weer langs zo’n afgrond rijden. We hebben echt met hem te doen. Na vele bochten kunnen we eindelijk even ergens stoppen. Dat doen we dus heel graag. Even de auto uit. Van hieruit is het nog 20 minuten naar Mariposa Grove dus gaan we maar zelf met de auto ipv met shuttlebus.

Eindelijk om een uur of 4 zijn we er. Na veel commentaar van de kids gaan we toch een tour maken. Je weet vast wel wat het commentaar is. “Wat moeten we hier doen, een beetje naar van die domme bomen kijken, we gaan toch zeker weer niet lopen enz….. “dus gaan we met de open bus door het park. Dit duurt 1 uur. Door de koptelefoon vertellen ze dus de hele historie van dit park. Best interessant voor ons, voor de kids minder. Die zitten maar te geinen achter ons. De Giant Sequoias zijn dus inderdaad very big.Alleen jammer dat je er niet heel dicht bij mag komen, er staan hekken omheen. Natuurlijk maakt onze Joop voor de foto weer een overtreding.(anders heb je geen idee hoe groot die bomen zijn zegt ie.) Nou na onze route maar weer naar de auto, we doen het de kinderen maar niet aan om nog wat te wandelen door dit park.

Het is inmiddels 6 uur. We moeten nog een uurtje rijden voor we bij het hotel zijn. Nog steeds door de bergen met een hoogte van 5000 feet op zo’n lekkere slingerweg. Nog even volhouden Toine en Andy natuurlijk ook. Die heeft dan wel geen hoogtevrees maar vind het ook een klote weg. Het lijkt wel of er vandaag geen einde aan komt.

Eindelijk rond 7 uur bij het hotel. Miners Inn – Mariposa. Het is zo’n motel idee. Ziet er leuk uit. Inchecken en eindelijk naar de kamer. Wij hebben dit keer echt geluk. We hebben een echte grote kamer met aparte keuken en zelfs een openhaard erin. In de badkamer zit een bubbel/stream bad. Daar gaan we dus straks lekker van genieten. Eerst wat eten. Iedereen heeft honger. We eten maar wat in het restaurant wat hierbij zit. Eten is goed : steak en kip. Het smaakt ons allemaal, daarna gaan we naar de kamer. Lekker in bad en dan slapen. Morgen gaan we naar San Francisco. Een rit van een 300 kilometer. Maar daar blijven we lekker 3 nachten.

De groeten vanuit Mariposa van de Stuivertjes en natuurlijk ook van de Sluijtertjes.

ps. de temperatuur is aangenaam. Niet te heet maar warmer als gisteren. Hoeven s'avonds geen vestjes aan.

mama

he he eindelijk,,kon niet op jullie site was lastig wel tig keer geprobeerd!wanneer komen jullie weer naar huis?wel lekker dat je nu 3 dagen bij kan komen,diva is vandaag rustig geweest!tini van mil is woensdag middag overleden... maandag is de begravenis om 4 uur in rosmalen,hoe is het met kim en esmay hoor zo weinig....hier is het hondeweer regen regen en nog eens regen geniet er nog maar van want hier heb je niks te zoeken met dat rotweer.dikke kus mama.