Rondreis West Amerika Andy Petra Kim en Esmay

Dag 16

Donderdag 26 augustus : Naar San Francisco.

Het badje gisteravond heeft ons goed gedaan. Lekker geslapen en geen pijn in onze voeten. Na wat overleg met Erica en Toine besluiten we om vandaag maar de snelste route naar San Francisco te nemen ipv de route die Jan Doets (reisburo) aangeeft. Dat scheelt ongeveer 100 kilometer. We zijn bang dat we anders weer door die bergen moeten en eigenlijk hebben Andy en Toine dat wel gehad. Dus vandaag een ritje van iets meer dan 250 kilometer. Rond half 10 weer in de auto en rijden maar. Het eerste stuk is heuvelachtig met een heel verdord landschap. Dan ineens is het net of we door de Veluwe rijden. We zien nog net Flipje niet staan. Eindelijk zien we waar alle groenten en fruit worden geteeld. Hele grote oppervlaktes met allerlei verschillende boomsoorten met fruit. Gelukkig ook weer wat normale dingen te zien. Huizen, ranches, auto’s enz. Dat is wel leuk na zoveel dagen alleen maar bergen en rotsen te hebben gezien. Sommige dingen zijn echt amerikaans zoals wij dat kennen vanuit de films. De huizen en van die woonwijken. Ook het verkeer word weer drukker. Dus Andy…. Goed opletten ze komen je nu weer aan alle kanten voorbij. De kids zijn ook met hun eigen ritueel bezig….. Slapen in de auto. (zijn hun eigen mentaal aan het voorbereiden op onze fietstocht over de Golden Gate Bridge). De rit verloopt verder goed. Van het landbouwlandschap zitten we weer ineens in bergen/heuvels met allemaal windmolens.Ik denk er hier wel duizenden staan. En ineens zijn ze er niet meer. De temperatuur zakt ook hoe dichter we bij San Francisco komen. Van 100 graden fahrenheit naar 70. We kunnen ons niet indenken dat het daar maar een graad of 18 is. Dat zijn we dus niet meer gewend, moeten we lange broeken en vesten uit de koffers te voorschijn halen. Nou we zullen het straks wel zien. We komen steeds dichterbij de bewoonde wereld. Het word weer drukker op de weg en langs de weg zijn weer allemaal huizen. Gezellig om te kijken.

Via de Oakland Bridge rijden we San Francisco binnen.

We weten niet wat we zien. Heel anders als L.A. We rijden een straat in en daar staan allemaal zwervers in de rij voor een gebouw. Hier krijgen ze eten. (horen we achteraf) Er lopen er genoeg hier. We komen bij het hotel. Cova Hotel – San Francisco. Het ziet er mooi uit. Bij het inchecken vragen we wat informatie hoe we bij verschillende dingen kunnen komen. Ze adviseren ons om in de buurt bij ons hotel s’avonds niet te lopen. De shuttlebus zit al vol dus besluiten we te gaan lopen naar Union Square. Dus we gaan op weg. Onze eerste indruk is niet zo best. Veel zwervers, vuil op straat. Bij Union Square ziet het er iets beter uit.

Mooie winkels. Natuurlijk weer even shoppen bij de favoriete winkels H&M, A&F en Guess. Weer het nodige gekocht. Nu op zoek naar de Uggs winkel. Weer een straatje omhoog (goed voor de kuitspieren) en……gevonden. Allemaal iets gekocht, laarzen en lekkere warme pantoffels. Met alle tassen op de foto. (leuk voor het archief)

Nu maar even terug naar het hotel om onze inkopen daar neer te zetten. Even de weg vragen aan een politieagent en zelfs hij waarschuwt ons voor die buurt. Goed bij elkaar blijven zegt ie. We hebben zoiets van: waar zijn we in terecht gekomen. Als we bijna bij ons hotel zijn hebben we het allemaal niet meer zo breed. Lopen wij daar met al die tassen langs die zwervers. Wat zijn we blij dat we bij het hotel zijn. We weten nu dus zeker dat we hier alles met de taxi gaan doen.

Met de taxi naar Fishermans Warf. Worden afgezet bij Pier 39 na een “fijne” taxirit. Dat is een leuk stukje. Ziet er gezellig uit met winkeltjes en restaurantjes.

Helaas gaan de meeste winkeltjes hier dicht om 9 uur. Is wel fijn voor ons, hoeven we niet meer overal naar binnen. Morgen moeten we hier weer naar toe voor onze tocht naar Alcatraz. We gaan nog wat drinken en eten bij het Hard Rock café. De kinderen mogen gelukkig mee naar binnen maar dan moeten we wel aan een tafeltje gaan zitten. Dat is heel krom hier. Je moet dus 21 zijn wil je in een bar naar binnen. Met de taxi weer terug, dit is een betere rit als op de heenweg. Nu lekker naar bed, morgen vroeg op.

Het weer is hier inderdaad een stuk koeler als dan we hebben gehad. We hebben hier dus echt lange broeken en vesten nodig. Raar, vanochtend zaten we nog lekker met het zonnetje en nu hebben we het koud. (misschien morgen de zon, wie weet)

Groetjes van Andy, Petra, Kim en Esmay vanuit San Francisco.

tante el

goh, weer spannend allemaal..berenvelletje ook in de koffer!ja nu in san fransisco leuk ...als ik dit allemaal lees heeft lisette die route ook gehad ,ik heb daar ook film van gezien..prachtig allemaal..je snapt het niet..de ene kant zwervers en de andere kant de luxe!maar ja het is zo...en nu op naar de gevangenis daar zitten grote boeven...die komen niet van dat eiland af...nou ben benieuwd wat jullie weer allemaal gaan meemaken ...in ieder geval een dikke kus van mijxx

mama

leuk dat ik esmay even aan de tel heb gehad!ben net terug van de oosterplas,moest boyke naar de salon brengen lekker gaan lopen diva vindt dat prachtig,,ik heb even haar oren schoon laten maken zaten nogal wat haren in petra had het daar laatst over dus dat heb ik maar even laten doen!hoord ze ook beter ha ha esmay.... diva is helemaal niet dik hoe komt onze jack daarbij!groetjes aan jullie allemaal xxx

mama

komen jullie wel door de douane ha ha xxx